Premiera Wirtualnej Przygody Pana Kleksa! Rusza wyjątkowa rozrywka dla dzieci.
27 stycznia 2021Bajka Panka Kleksa 3 lutego uruchomi pierwszą taką w Polsce innowacyjną platformę – Wirtualną Przygodę Pana Kleksa.
To skierowane do najmłodszych, rozgrywające się w wirtualnym świecie wydarzenie jest rozszerzeniem stacjonarnej działalności popularnej „Bajki”. Decydując się na zakup biletu, otrzymujemy dostęp do rozgrywki na żywo, stawiającej na zabawę, rozwój i edukację dzieci.
Wirtualna przygoda w świecie Pana Kleksa!
Wirtualna Przygoda Pana Kleksa zabierze najmłodszych w podróż po krainach znanych z kart powieści Jana Brzechwy (takich jak Królestwo Bajdocji, Ostatni Rezerwat i Kraina Szpaka Mateusza). Uczestnicy stworzą swoje własne awatary i pod czujnym okiem Profesora Kleksa (w rolę którego wciela się przewodnik) wyruszą na poszukiwania zaginionych Magicznych Guzików, rozrzuconych po całym wirtualnym świecie przez psotliwego przyjaciela pana Kleksa – Beboka. Zabawa na żywo obfituje w liczne quizy, zagadki i wyzwania. Podczas przygody uczestnicy znajdą również Kryształy Wiedzy, zawierające naukowo-historyczne ciekawostki.
Ramy wirtualnego świata to jedynie punkt wyjściowy zabawy. Kluczową rolę odegra w niej wyobraźnia i aktywność uczestników oraz bajkowego przewodnika. Zabawa nie opiera się na wcześniej ustalonym scenariuszu, a jest przede wszystkim wynikiem wyobraźni uczestników oraz przewodnika. Dzięki temu żadna wizyta w bajce nie będzie taka sama. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce.
Za powstanie Wirtualnej Przygody Pana Kleksa odpowiada doświadczone studio New Amsterdam. Jego dyrektor kreatywny, Krzysztof Tkaczyk zwraca uwagę na uzupełnianie się technologii i czynnika ludzkiego: „Wirtualna Przygoda Pana Kleksa to innowacyjna opowieść pod każdym możliwym względem. Z jednej strony rozwija, a z drugiej strony dopełnia doświadczenie fizycznej lokacji Bajki Pana Kleksa. Technologia w tej przygodzie to jedynie narzędzie pomagające uruchomić wyobraźnię, wyzwolić wspólne emocje oraz podkreślić prawdę opowieści – na tym polega prawdziwy storytelling.”
Interakcja i indywidualne podejście dają Wirtualnej Przygodzie Pana Kleksa przewagę nad tradycyjnymi zajęciami online lub programami edukacyjnymi. Biletowany dostęp gwarantuje udział w bezpiecznej zabawie, w której uczestnicy nie są anonimowi.
Platforma umożliwia najmłodszym kreatywne spędzenie czasu z rówieśnikami, wypełniając lukę, która powstała po zamknięciu szkół i innych miejsc, w których dzieci mogą wspólnie bawić się i podejmować wyzwania na żywo. Jest to możliwe między innymi dzięki zastosowaniu dźwięku przestrzennego. Wszyscy uczestnicy mogą rozmawiać ze sobą bezpośrednio za pomocą mikrofonów, a nawet tworzyć specjalne pokoje, przeznaczone do rozmów w mniejszych grupach. Sprzyja to nawiązywaniu nowych znajomości między rówieśnikami oraz rozwijaniu kompetencji społecznych, co jest szczególnie cenne w sytuacji ograniczenia możliwości spotkań.
Nie bez znaczenia jest przestrzeń, w której poruszają się uczestnicy. Scenografia Wirtualnej Przygody Pana Kleksa powstała na podstawie twórczości Jana Brzechwy, którą sentymentem i sympatią darzą kolejne pokolenia Polek i Polaków. Starsi mieli okazję poznać świat Pana Kleksa dzięki książkom i filmom, najmłodsi dostają dodatkową opcję – aktywnego poznawania go w wirtualnym świecie. Kolorowe, fascynujące postacie, które od lat poruszają wyobraźnię, teraz mogą wejść w prawdziwą interakcję z dziećmi.
Decydując się na zakup biletu, otrzymujemy aplikację do pobrania oraz 60 minut rozgrywki na żywo. W zabawie może wziąć udział do 20 uczestników (indywidualnych lub zorganizowanych, np. cała klasa w ramach lekcji online), a nad wszystkim czuwają przewodnicy, którzy wcielają się w rolę Pana Kleksa lub legendarnej Królowej Aby. Dbają oni o to, by zabawa i sposób narracji były dostosowane do potrzeb, aktywności i spontaniczności grupy, dzięki temu każda wizyta staje się niepowtarzalną, unikatową przygodą.
Pierwsi w Polsce, czyli innowacja jest odpowiedzią!
Wirtualna Przygoda Pana Kleksa to inicjatywa Bajki Pana Kleksa w Katowicach, pierwszej w Polsce Wytwórni Kultury, Nauki i Zabawy, która od startu w grudniu 2019 roku była chętnie odwiedzana przez rodziny z całej Polski. Jej twórcy podjęli się ambitnego zadania przeniesienia do katowickiej Fabryki Porcelany niezwykłego, kolorowego i kreatywnego świata Pana Kleksa, łącząc w nim aktywną rozrywkę dla najmłodszych z walorami edukacyjnymi. Na ponad 1000 m2 powstała przestrzeń pełna łamigłówek, eksperymentów i zagadek. Uczestnicy przemierzali 8 niezwykłych krain, poznając świat Brzechwy i ucząc się w najlepszy możliwy sposób, przez zabawę. Tak wyglądała działalność stacjonarnej „Bajki Pana Kleksa” przed pierwszą falą koronawirusa.
Po wprowadzeniu licznych ograniczeń związanych z pandemią okazało się, że dzieci i młodzież nie mają możliwości pozyskiwania wiedzy i inteligentnej rozrywki w formie, która byłaby dla nich atrakcyjna. Przed rodzicami zostało postawione niełatwe zadanie walki z nudą dzieci. Pomysły na rozrywki i zajęcia dla najmłodszych kiedyś się kończą, a energia i potrzeby dzieci czasami przerastają nawet najbardziej kreatywnych opiekunów.
Bajka Pana Kleksa znalazła odpowiedź na potrzeby najmłodszych oraz ich rodziców, a jednocześnie sposób na dalsze rozwijanie biznesu. Rozwiązaniem okazało się „przeniesienie” ekspozycji do wirtualnego świata i zbudowanie wokół nich niezwykłej, wartościowej zabawy. Tak powstała „Wirtualna Przygoda Pana Kleksa”.
„Przygotowując się do stworzenia „Wirtualnej Przygody Pana Kleksa” zwiedziłem strony wielu muzeów czy centrów nauki z całego świata. Uderzyło mnie to, że w okresie zamknięcia nie oferowały one swoim gościom nic poza ewentualnie wirtualnym spacerem. Żadnej interakcji. Nasz projekt jest zupełnie inny. Przez 90 minut dzieci pod okiem naszego edukatora bądź wykwalifikowanego animatora zwiedzają świat Pana Kleksa, rozwiązują quizy czy biorą udział w mini grach oraz znajdując „kryształy wiedzy” – po prostu się uczą”, mówi Grzegorz Pietraszewski, założyciel i pomysłodawca Bajki Pana Kleksa.
Wirtualna Przygoda Pana Kleksa zostanie uruchomiona 3 lutego. Bilety w cenie 29 zł są dostępne w przedsprzedaży na stronie internetowej https://bajkapanakleksa.pl/wirtualna-przygoda-pana-kleksa/. Do uruchomienia programu niezbędny jest komputer z systemem Windows 10, a optymalne wymagania sprzętowe obejmują 8GB pamięci RAM oraz procesor Intel Core i5.
Projekt jest realizowany w ramach Działania 3.2 „Innowacje w MŚP” w ramach Osi Priorytetowej III „Konkurencyjność MŚP” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Echo Chorzowa, informacje, wiadomosci, aktualnosci